Som en Pau i en Miquel i volem explicar-vos una mica com sorgeix l'aventura que us anem explicant a través d'aquesta pàgina web.

La nostra amistat neix arrel de compartir classe des de ben petits a l'escola Cor de Maria d'Olot. Des de l'infantesa, hem sentit sempre atracció per activitats similars i això ens ha fet que compartíssim grans moments començant per marxes populars, grup de joves, activitats d'aventura, festes i petites escapades. Aquestes han anat fent que la nostra amistat anés creixent.

La idea de travessar Europa comença a mitjans novembre del 2015. Olot bullia amb la celebració de Lluèrnia (si no ho heu visitat mai, aprofitem per recomanar-vos-ho). Ens vam trobar per anar donar una volta. Després ens vam animar a anar a sopar i mentre fèiem la cervesa, ens vam preguntar mútuament quins plans teníem pel proper estiu.

L'estiu passat, els dos havíem estat realitzant activitats d'intercanvi en les quals treballàvem a canvi d'allotjament i menjar; un a Lake District, al nord d'Anglaterra, i l'altre a Limerick, Irlanda. En veure que cap dels dos no tenia plans concrets va sorgir una idea que fa temps havíem parlat però que mai concretàvem. Per què no anar a fer una ruta per Europa fent autoestop?

Des d'aquell moment fins ara, els plans han canviat molt. En primer lloc volíem simplement aixecar el dit i que ens portessin a on fos i així anar coneixent indrets. Després vam decidir que potser era més oportú planificar una mica la ruta i improvitzar durant el viatge. Quan vam tenir clar què volíem fer va ser moment de començar-ho a comunicar a la família i als amics. Alguns ens han dit que estàvem bojos, mentre que n'hi ha d'altres que es sumarien a l'aventura amb els ulls tancats.

Una vegada presa en ferm la decisió vam asseure'ns per concretar com seria la nostra aventura. Primer vam pensar que l'objectiu final seria realitzar un documental i que, per tant, podíem buscar patrocinadors que ens financessin les despeses a canvis de publicitat en aquest projecte. A mesura que vam endinsar-nos en aquest camí, però, vam comprovar que no era el que realment ens venia de gust, que aquest procediment ens duria molta feina i que no estàvem disposats assumir-la.  Vam arribar a la conclusió que no, no era el que volíem. Aquest procediment requeriria muntar una gran infraestructura prèvia per tenir contents als col·laboradors i no en teníem ganes. Així mateix, durant el viatge hauríem d'estar pendents de recollir bones imatges i potser no gaudiríem al màxim, la qual cosa sempre havia sigut el nostre principal objectiu.

Per això, vam acabar arribant a la conclusió que aquesta era la nostra aventura TRAVESSAR EUROPA i el millor que podíem fer era començar a buscar el material per al nostre compte intentant trobar la millor relació qualitat-preu possible.

Finalment, comença l'aventura i sembla que ho tenim tot: des de la tenda i tot el material d'acampada, passant per tot el necessari per poder cuinar i netejar (la roba, el material de cuina i nosaltres mateixos). També ens hem comprat una placa solar per poder carregar els nostres aparells electrònics i un petit filtre d'aigua per si ens quedem penjats al mig del no-res.

La nostra intenció des de el primer moment ha estat visitar zones rurals i naturals. Evitarem tant com puguem les grans i típiques ciutats europees. D'aquesta manera hem dissenyat un esbós de la ruta que transcorre per la costa francesa fins a Chamonix, direcció Gran Paradiso (Itàlia) i Cervinia per entrar a Suïssa per Zermat, creuar aquest magnífic país d'est a oest per arribar a la zona del Tirol d'Àustria, travessar-ne una part i després dirigir-nos cap al nord. La intenció és travessar Alemanya, Dinamarca i Suècia ràpidament per poder gaudir de la grandesa de Noruega (la nostra destinació final) tant temps com sigui possible.